torsdag 26. januar 2012

Jul i Vegsundet


Nå har flere klaget over bloggtørke, så nå må vi slå til. Det har vært flere innlegg under planlegging, skjønner dere, men de har latt vente på seg. Vi starter med noen bilder fra julen. Det kommer snart solfylte bilder også, men jeg tar disse først! Jul i retrospekt der, altså!

Det er et kjent ordtak at der det er hjerterom, er det husrom. Eller noe sånt. Det er i alle fall mye av førstnevnte i Vegsundet like utenfor Ålesund, der julen ble feiret i år.





I Vegsundet bor dette herlige paret. Jeg spurte pent om jeg fikk ta et kjærestebilde, og det fikk jeg! Er de ikke søte? Jeg mistenker at de er litt forelska jeg, altså. Legg forresten merke til de fantastiske utedressene! Man fryser ikke når man har på seg en sånnen!



I Vegsundet blir det ofte spilt spill når folket er samlet, og denne gangen var intet unntak. Her bryner guttene seg på Munchkin.



Fru Rendal fikk fotografiånden over seg og gikk løs på juletreet med stor entusiasme! Det var forresten et veldig fint juletre i år! (Lurer på hvem som har pyntet det?)



Etter hvert kom det et hode fram i kameralinsa. Lars Eivind lurte på hva jeg gjorde på gulvet under juletreet, og det var jo et godt spørsmål i grunnen.



Mamma ga Signe Berit og Jon Inge en engel til jul, og her er den kommet opp på veggen sammen med ikoner og lysende gode ideer.



Det ble dekket fine bord og spist masse god mat i jula, men det er vel ingen overraskelse. Signe Berit er og blir en mesterkokk!

 

Bordpynt!



Alf Børge koser seg med god vin!


En noe kreativ forrett: Lakrisbåter! 



Karl yngve har også fatt vin!



Vi opplevde også orkanen Dagmar på nært hold, med strømbrudd og vibrerende vinduer.



...men vi hadde det koselig likevel, vi! Stine fikk et aldri så lite snev av strikkedilla i jula, og er her i full gang med babysokk nr to. Nå er det sannelig ikke lenge til babyen kommer heller, så det blir veldig spennende framover! Tenk at vi snart skal bli onkel og tante!



Dagen etter stormen var jeg og Eli ute og gikk tur. Det var rimelig bra med vind fortsatt, og Eli holder på å blåse bort i blåsten her. Men like blid!



Vi inspiserte også det nye naustet til Signe Berit og jon Inge. Som dere ser har døra fått litt hard medfart, men ellers har det klart seg. Håper det ikke ble alt for mye styr å fikse døra!



Sunnmøre er og blir vakkert. Nå også med større mengder drivved enn vanlig!

Vi gleder oss til neste gang vi reiser nedover! Takk for ei fin jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar