søndag 15. januar 2012

Exactly My Cup Of Tea


Når man er så heldig å bo 20 min unna Disneyland nesten et helt år, så må det bare utnyttes. Det sier seg selv! Dermed ble det til at vi tok oss en liten tur dit i går. Julepynten var tatt ned nå, for i Amerika er jula bare en dag, toppen to. Spørs hvem man feirer sammen med. I Disneyland varer forsåvidt jula i over en måned. Men nå var det bare vanlig Disneyland. Artig å se det også! De hadde plantet nye blomster i blomsterbeddene, og freshet opp det ene og det andre.





Jeg elsker blomster, særlig når de har så fine farger som dette! Dette er vel valmuer og anemoner, tror jeg. Veldig fine er de i alle fall!



Jaja, nok om blomstene nå. Jeg og Karl Yngve kom inn i parken relativt tidlig på dagen, ca halv tolv. Da hadde parken vært åpen i tre og en halv time allerede, og det var rimelig mye folk. Det var jo tross alt lørdag. I Disneyland er det alt for mange fristende ting som små prinsesser har lyst på! Større prinsesser vil også gjerne ha sånne ting, for de er ofte rosa og sånn!




"Hmm, ka ska æ kjøp? Dæm har jo ikke dæm Minni Mus-øran æ egentlig vil ha!"  Valgets kvaler er alltid til stede i nærheten av den Rendalske prinsessen. Å være med meg på shopping er en tålmodighetsprøve! Det er nok det som er grunnen til at jeg liker å gå på shopping alene. Da slipper jeg å utfordre tålmodigheten til selskapet.




"Hei, snille damen i kassa, æ har en pænge te dæ. Dollars, te å me! Kan æ få dem derre Minni Mus-øran i sølv som glitre te dæ?" Ok, jeg sa det ikke på trøndersk, da. Jeg sa det på engelsk. En artig observasjon jeg har gjort meg er at det er lettere å prate engelsk etter juleferien. I høst så har det vært sånn at jeg har måttet "varme opp" engelsk-hjernen min i starten av dagen. Etter en liten halvtime med engelsk, så har det som regel løsnet litt. Men nå kan jeg bare gå rett på det uten å stotre og lete etter ord. Det er stas! Innbiller meg også at jeg har fått en slags fjollete sørstatsaksent. Håper det er bare jeg som hører det!



Minni Mus-ørene kommer på plass! De var jo ikke så verst de da, selv om de jeg egentlig ville ha var de svarte med paljetter og rød sløyfe. Disse her var jo faktisk ekte prinsesse-Minni Mus-ører når jeg tenkter over det. Bling! Når Julie og Toril kommer i februar så må de nok dessverre finne seg i å bli fotografert med et eller annet på hodet i Disneyland. Sorry, jenter, men sånn er det!



Og hele poenget med ørene var jo for å ha noe passende tilbehør til kjolen jeg fikk av verdens beste Ingrid til jul! Jeg fikk helt sjokk da jeg åpna julegaven! Jeg hadde jo gått og sikla på den der! Stas, altså!



Etter hvert senket mørket seg, og alle lysene kom på. Vi hadde vært en runde rundt i parken, men gikk tilbake til tekoppene for å ha noe å gjøre mens vi ventet på fyrverkeriet.



Disneyland om dagen og Disneyland om kvelden er to vidt forskjellige ting! Om kvelden blir det rett og slett magisk!



Karl Yngve tøffer seg opp til teselskap!



Instruksen er klar.



Wiiii!!!



Etter å ha ventet en god stund ble det sannelig også fyrverkeri! Og det var ordentlig bra også! Kjempestas! Bare dumt med det teite treet rett foran oss da. Men nå vet vi hvor vi ikke skal stå neste gang!

Har du vært i en av Disney-parkene? Har du et favorittsted i parken? 

2 kommentarer: